Jaarrekening 2021

menu

Wat is de stand van zaken?

Beoogd resultaat is of wordt binnen de tijd, het geld en de kwaliteit gerealiseerd.

Er is een risico of onzekerheid dat het beoogd resultaat niet binnen de tijd, het geld en de kwaliteit wordt gerealiseerd.

Beoogd resultaat is of wordt niet binnen de tijd, het geld en de kwaliteit gerealiseerd.

Doelstelling 1:
We bevorderen een optimaal gebruik van de brede scholen.

Uitvoering

Toelichting

1.1 We voeren het Integraal Huisvestingsplan uit.

De ontwikkelagenda is onderdeel van het op overeenstemming gericht overleg met de schoolbesturen. Voor het onderdeel beheer en onderhoud is al een apart project gedefinieerd.

1.2 We voeren structureel overleg met het primair onderwijs.

1.3 Samen met onze partners voeren we de aanbevelingen uit, van de evaluatie van de brede scholen. Dat gaat om de resultaatgebieden hart van de wijk, geïntegreerde pedagogische voorziening, een sluitend uitdagend dagarrangement, heel Etten-leur leest, zorg en ondersteuning.

Het onderdeel Hart van de wijk heeft in samenhang met doelstelling 1.1 meer tijd nodig.

Doelstelling 2:
Leerlingen volgen zoveel mogelijk onderwijs in Etten-Leur.

Uitvoering

Toelichting

2.1 We voeren samen met de schoolbesturen de Lokale Onderwijsagenda uit.

2.2 We bieden maatschappelijke stages aan aan scholen die dit in hun onderwijspakket hebben.

Door de coronacrisis is dit onderdeel moeilijk in te vullen.

Doelstelling 3:
Het percentage volwassenen dat laaggeletterd is, is maximaal 5%.

Uitvoering

Toelichting

3.1 We voeren in nauwe samenwerking met de De6 gemeenten (Etten-Leur, Halderberge, Moerdijk, Roosendaal, Rucphen en Zundert) en de arbeidsmarktregio het regionale uitvoeringsplan (2020-2024) uit ter voorkoming en bestrijding van laaggeletterdheid. Op basis van dit uitvoeringsplan werken we in de regio toe naar een eenduidige aanpak en een uniforme registratie.

Doelstelling 4:
Het percentage van het aantal leerlingen in het voorgezet onderwijs en mbo dat voortijdig (dus zonder startkwalificatie) het onderwijs verlaat is maximaal 1,5%. Het aantal leerplichtigen dat ongeoorloofd afwezig is per 1.000 inwoners (relatief verzuim) is maximaal 25.

Uitvoering

Toelichting

4.1 We voeren de leerplichtfunctie uit in samenwerking met lokale en regionale partners.

4.2 We voeren samen met de gemeenten Zundert en Rucphen het implementatieplan uit van het in 2019 vastgestelde ‘Thuiszitterspact’ met als doel, dat geen enkel kind langer dan drie maanden thuis zit zonder passend onderwijsaanbod.

Doelstelling 5:
Bevorderen van de uitstroom naar werk, van leerlingen uit speciaal voortgezet onderwijs en praktijkonderwijs.

Uitvoering

Toelichting

5.1 We voeren het uitvoeringsprogramma ‘West-Brabant werkt aan morgen’ uit samen met de scholen en ondernemers.